آنچه شما باید از معلمان خود درباره ورم معده چیست درخواست داشته باشید

در پاسخ به این سوال که گاستریت یا ورم معده چیست؟ مصرف مکمل پروبیوتیک میتواند به تنظیم باکتریهای موجود در کولون که میتوانند گاز تولید کنند و باعث نفخ شوند، کمک کند. پروبیوتیکها میتوانند به هضم غذا کمک کنند و گاز بیش از حد شکم را کاهش دهند. اگر غذاهای بسته بندی شده، غذاهای بیرون بر ، فست فود یا غذاهای رستورانی زیادی می خورید، احتمال زیادی وجود دارد که سدیم بیش از حد مصرف کنید، بنابراین ممکن است مایعات اضافی در بدن شما باقی بماند و احساس نفخ کنید. این عدم تحمل میتواند منجر به ایجاد گاز بیش از حد در دستگاه گوارش شود. همچنین عدم تحمل خود ایمنی گلوتن (معروف به بیماری سلیاک) نیز یکی دیگر از عوامل بالقوه در ایجاد نفخ است. گلوتن موجود در غذا، لاکتوز موجود در مواد لبنی برای کسانی که بدنشان تحمل لاکتوز را ندارد و برخی کربوهیدرات ها و الکل های قندی که بدن در جذب آن ها با مشکل مواجه می شوند.

غذاهای حاوی کربوهیدرات مثل برنج، سیب زمینی و یا ماکارونی و گوشتها سنگین هستند و ورم معده را تشدید میکنند. حالت پیش سرطان معده، حالتی از تغییرات در سلولهای معده است که مستعد تبدیل به سلولهای سرطانی هستند و اگر آنها بهموقع درمان نشوند ممکن است که به سرطان تبدیل شوند. همچنین ممکن است برخی از داروها عوارض جانبی ایجاد کنند که بر عملکرد دستگاه گوارش تاثیر بگذارد یا باعث سوء هاضمه شود. گاستریت حاد نوعی التهاب ناگهانی و شدید می باشد، اما ورم معده مزمن نوعی التهاب طولانی مدت است که می تواند سال ها ادامه داشته و درمان نشده باشد. به همین خاطر چای زنجبیل بخش اصلی و کلیدی رژیم غذایی بیشتر افرادی است که به دنبال صاف کردن شکم خود هستند. به همین خاطر چنین موادی باعث ایجاد نفخ و گاز در شکم میشوند. این مخلوط با تولید اسید کربنیک، گاز و سوء هاضمه را بهبود میبخشد. به گفته آنجلا لموند (متخصص تغذیه) تعدادی از گیاهان با خواص ضد نفخ ممکن است به کاهش گاز و جلوگیری از نفخ کمک کنند.

بسته به علت ایجاد ورم معده، ممکن است خودتان بتوانید ورم معده خود را درمان کنید. اگر در هنگام معاینه موارد غیرمعمولی مشاهده شود، پزشک ممکن است یک نمونه کوچک یا بیوپسی از پوشش داخلی معده برداشته باشد. زخمهای گوارشی: زخمهای گوارشی میتواند در پوشش معده و دوازدهه شکل بگیرد. بنابراین یکی از روش های کمک به درمان خانگی نفخ معده و شکم برای کسانی که بعد از غذا دچار نفخ میشوند این است که غذاها و نوشیدنیهای مصرفی خود را برای چند هفته یادداشت کنند. «گاستریت یا ورم معده به حالتی گفته میشود که در آن معده دچار التهاب یا عفونت خفیف در لایه مخاطی میشود. اگر سرطان معده در مراحل بسیار ابتدایی آن یعنی Stage 0 (که ضایعات به لایۀ داخلی مخاطی معده محدود هستند و هنوز به لایههای زیرین گسترش نیافتهاند) تشخیص داده شود، تنها نیاز به جراحی است. اگر می خواهید از سرفه های مداوم، رهایی پیدا کنید، پیشنهاد می شود که 1 قاشق غذا خوری عسل را به تنهایی میل بفرمایید. در این صورت پزشک یا داروساز میتواند جایگزینهایی را پیشنهاد کند که برای دستگاه گوارش ملایمتر باشند. قرص سیزاپراید، قرص موتیدون، قرص امپرازول، قرص رابپرازول، قرص فاموتیدین و قرص رانیتیدین برخی از انواع بهترین قرص های معده درد عصبی هستند که به کاهش اسید معده و درنتیجه کاهش مشکلات گوارشی کمک میکنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روشهای درمانی خاص ورم معده، نحوه درمان یا نحوه استفاده از داروهای خانگی اطلاعات بیشتری را کسب کنید. برای اینکه جلوی از دست رفتن آب بدن گرفته شود، بهتر است اینکار را تنها هفته ای یکبار انجام دهید. پکتین نوعی فیبر گیاهی است که به مقدار زیاد در سیب و مرکبات یافت میشود. تحقیقات و مطالعات انجام شده نشان میدهد که ترکیب منحصر به فرد روغنها در گشنیز همانند داروهای بدون نسخه عمل میکند و باعث تسکین عضلات سیستم گوارش و روده میشود. مصرف این قطره به درمان سوء هاضمه و سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک میکند. علائم معمول در IBS شامل نفخ و درد شکم هستند. یک مقاله در سال ۲۰۱۲ که چندین مطالعه را مورد بررسی قرار داده بود، نتیجه گرفت که یک رژیم غذایی با FODMAP کم میتواند علائم را در حداقل ۷۴ درصد از افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) بهبود بخشد. در عوض ورزش کنید، وزنتان را در محدوده سالم و طبیعی نگه دارید، به موقع غذا بخورید و وعده های غذایی سبکی داشته باشید و اگر سیگار می کشید آن را ترک کنید. اگر میخواهید شکل زیبایی به شکم خود بدهید باید بتوانید آن را از داخل عوض کنید.