ایده های جدید به درمان معده درد هرگز قبلاً آشکار نشده بود

توصیه می کنیم مراقب سلامت کودکتان باشید تا دچار عفونت معده یا هلیکوباکتر نشود.امکان دارد این میکروب از دوران کودکی تا بزرگسالی در معده کودک باشد. غالباً درد معده نشانگر وجود عفونت یا تحریک معده است که معمولاً به راحتی در منزل قابل درمان می باشد. روشی دیگر برای درمان معده درد در خانه، مصرف یک قاشق چایخوری سرکه سیب در روز است. از دیگر علائم آن احساس سنگینی یا ناراحتی در ناحیه معده و شکم و احساس درد در پشت است. همچنین دوری از مواد غذایی مسموم می تواند به جلوگیری از معده درد کمک کند. اطمینان حاصل کنید که کودکانی که شروع به خوردن غذاهای جامد می کنند، فیبر زیادی در رژیم غذایی خود دریافت می کنند. پلی فنول های موجود در روغن زیتون فعالیت هایی را نشان می دهند که می توانند به رهایی از نژادهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیک کمک کنند. جوش شيرين می توانند یک مشکل باشد زیرا باعث ورود گاز به سیستم گوارش می شود. کاهش گاز بدن دستگاه گوارش و کمک به سیستم گوارش از دیگر مزایای استفاده از چای سبز است. همچنین نظر های پزشکان طب سنتی نیست درباره این رژیم متفاوت است به صورتی که بعضی از آن ها اعتقاد دارند که رژیم انگور فقط باعث پاکسازی کبد می شود و تأثیری هم در لاغری بدن ندارند ، بلکه تنها بدن را خوش حالت می کند و در پر کردن صورت موثر است.

توصیه پزشکان برای درمان معده درد در زمان روزه گرفتن و جلوگیری از بروز مشکلات گوارشی در ماه رمضان این است که غذایتان را به آرامی بخورید و خوب بجوید. اما امروز پزشکان اینطور فکر نمیکنند. به تغییر داروی مسکن فکر کنیم: اگر برای یک درد ساده مدت زیادی است در حال مصرف یک داروی مسکن غیر نسخهای هستیم، حتماً آن را با دکتر داروساز یا پزشک معالج مطرح کنیم. اگر می خواهید از گیاه ختمی استفاده نمایید، بهتر است قبل از مصرف با پزشک طب گیاهی مشورت کنید. روان کننده ها : این قرص یبوست حرکات کولون را کاهش می دهد. برای جلوگیری از یبوست رژیم غذایی خود را تغییر دهید و با مصرف میوه ها وسبزیجات حرکات روده را بهبود بخشید. این ماده غذایی به پاکسازی دستگاه گوارش کمک زیادی میکند و باعث میشود از شر باکتریهای مضر خلاص شوید. زیرا با مصرف سرکه، فشارخون افت میکند که سردرد را به دنبال دارد. در بین تمام بیماری هایی که برای انسان به وجود می آیند، بیماری های مربوط به دستگاه گوارش از دردناک ترین و رنج آورترین بیماری ها هستند. مصرف بالای فیبر می تواند به درمان یبوست کمک کند. به یاد داشته باشید که درمان معده درد شدید در خانه امکانپذیر نیست و باید از پزشک کمک بگیرید.

برای رفع این مشکل روزهداران باید برای سحری و افطار از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند. این میوه همچنین حاوی ترکیباتی است که میتوانند به کاهش سوء هاضمه کمک کنند. غذاهایی مثل لوبیا، عدس، بلغور جو دوسر، بادام، جو، بیشتر سبزیجات، و میوه های تازه و خشک سرشار از فیبر می باشند. میتوانید مقدار برگ نعنای خشک را به مدت ۱۰ دقیقه داخل آب داغ بگذارید و سپس میل کنید. سپس آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر روی چشم و قسمت معده قرار دهید. در صورتی که نوزادتان به یبوست مبتلا شده است باید مصرف مایعات وی را افزایش دهید زیرا در بسیاری از موارد یبوست به دلیل کمبود مایعات رخ می دهد. شما می توانید هر روز این کار را 1 – 2 بار انجام دهید. هر چند دمنوش این گیاه برای تسکین درد شما مؤثرتر است. بعد از ۱۰ دقیقه این دمنوش را میل کنید.

مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و سنگین به هیچ عنوان برای سحری و افطار مناسب نیست و میتواند مشکلات معده در دوران روزهداری را افزایش دهد. مشکلات رایج نفخ شکم و گرفتگی عضلات معده با نوشیدن آناناس رفع میشود. گرمای حاصل از کیسهی آب گرم باعث تسکین درد معده میشود. در این نوشتار از مجله دلتا راههای درمان خانگی معده درد را بخوانید. اگر دلیل مسموم شدن مصرف میوه و سبزیجات نشسته، غذای مانده یا گوشت نپخته و خام است، میتوانید در منزل آن را درمان کنید. درمان یبوست شدید با آلو : آلو از دسته میوه های سرشار از فیبر است و برای رفع یبوست شدید بسیار مفید است. پرتقال : این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین C بوده و منبعی غنی از فیبر به شمار می رود. همانطور که می دانید عسل دارای فواید زیادی برای سلامتی بوده که یکی از آنها به دستگاه گوارش و معده مربوط می شود.