ساده مراحل A 10 دقیقه زخم معده

زخم ها و گاستریت تشدید شده را نیز می توان با آردا سیرسانا تسکین داد. مصرف پورهها را میتوان ۷ روز پس از عمل آغاز کرد و تا سه هفتهی بعد مصرف آنها را ادامه داد. از دم کرده دانه زیره برای تسکین گرفتگیهای معده به منظور رفع درد معده بهتر است استفاده کرد. اگرچه به میزان لازم میتوان از شیکها و مکملهای پروتئینی استفاده کرد. آب را به جوش بیاورید و بگذارید ۱۰ دقیقه بجوشد. به مبتلایان به رفلاکس معده توصیه می کنیم برای رفع این مشکل باید ۱۵ دقیقه پیش از غذا عصاره شیرین بیان به همراه مقداری آب جوش و پس از غذا یک استکان عرق بومادران مصرف نمایند . اگر علت وجود باکتری باشد، برای درمان آن و رفع سوءهاضمه دارو مصرف میشود. برای انجام جراحی اسلیو معده به روش لاپاروسکوپی (که با عنوان جراحی بسته یا LSG نیز شناخته میشود)، به بیهوشی عمومی در بیمارستان نیاز است و دکتر گوارش با استفاده از تقریباً پنج برش کوچک در شکم بیمار، عمل را انجام میدهد. در نهایت زخم بسته میشود و جراحی به پایان میرسد.

ابزاری که از طریق برشهای ایجاد شده به بدن فرستاده میشوند، برای برداشتن حدود ۸۰% از معده استفاده میشوند و جراحان مجرب لاپاروسکوپی، میتوانند بسیاری از پروسهها را به روش لاپاروسکوپی درست مانند جراحی باز انجام دهند. اگرچه این سه ادویه امکان دارد به درمان حالت تهوع در افراد خاص کمک کنند، ولی مطالعات بسیار کمی در اثربخشی قطعی آنها وجود دارد و قبل از نتیجهگیری قوی نیاز به مطالعات بیشتری خواهد بود. در این زمان تنها مجاز به نوشیدن مایعات شفاف هستید. از دود دخانیات دور باشیم: استعمال انواع دخانیات، حفاظت لایه داخلی معده را ضعیف میکند و بدین ترتیب، فرد، مستعد ابتلا به زخم معده میشود. آلوده شدن به باکتری H. pylori که لایهپواننده معده را آلوده کرده و باعث التهاب و زخم معده مزمن میشود، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش میدهد. زیرا با افزایش سن پوشش معده نازک میشود. سپس از ابزار خاصی به نام تروکار برای ورود به قسمت داخلی شکم استفاده میشود. سپس خونریزی در محل برش و قسمت منگنه شده کنترل میشود. به طور متوسط ۲-۳ هفته طول میکشد تا برشهای معده بهبود پیدا کنند و به ۶-۸ هفته زمان نیاز است تا خط منگنه بهبود یابد. سپس قسمت اضافی معده برش داده میشود و با دستگاه مخصوصی به نام منگنه جدا میشود.

میتوان از گیرههای فلزی اضافی برای این کار استفاده کرد، گاهی نیز به چندین بخیهی اضافی در این محل نیاز است. معده عصبی معمولا توسط استرس و اضطراب ایجاد می شود آیا تا به حال احساس کرده اید که پروانه ها در اطراف داخل معده شما بال بزنند؟ معده همچنان در حال بهبودی پس از جراحی است. سپس یک درن سیلیکونی در ناحیهی جراحی قرار داده میشود تا مایعات انباشته شده تخلیه شوند. سعی کنید حداقل نیم ساعت بعد از غذا خوردن در وعده سحری فعالیت داشته باشید یا بنشینید و سپس به رختخواب بروید. سپس جراح، این عمل را با استفاده از یک تلسکوپ نازک و بلند که یک دوربین کوچک در انتهای خود دارد، انجام میدهد. در این مدت متوجه میشوید که مصرف وعدههای غذاییتان بسیار کمتر از قبل خواهد بود و ممکن است مجبور شوید به دلیل کوچک شدن معده، از نوشیدن مایعات به همراه وعدههای غذایی بپرهیزید. بسیاری از بیماری های گوارشی می توانند به علت باکتری ها و ویروس ها به وجود آیند که تمامی آن ها با استفراغ کردن و خالی شدن محتویات معده همراه است. علل و درمان حالت تهوع و استفراغ کاملا مشابه هستند. بهتر است بدانید که حالت تهوع یک اختلال رایج پس از جراحی کاهش وزن است.

پزشکتان در خصوص تغییراتی که باید چند هفته یا چند روز قبل از انجام جراحی در داروها و رژیم غذاییتان اعمال کنید، به شما توصیههایی میکند. در اولین هفته پس از جراحی، بیماران تنها میتوانند نوشیدنیهای بدون قند و بدون گاز مصرف کنند. افراد بالای 55 سال که همواره دچار سوء هاضمه هستند، حتما باید به پزشک مراجعه کنند. این خواص به کاهش علائم معمول گاستریت و همچنین حذف سموم از خون کمک میکند. اگر خون بالا می آورید یا در مدفوع خود خون مشاهده کردید و یا مدفوع شما قیری شکل و سیاه است، فورا به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود. بااینحال در چند هفتهی اول پس از جراحی، باید به معدهتان فرصت دهید تا بهبود پیدا کند و دوباره تنظیم شود. بعد از چند هفته، میتوانید از غذاهای پوره شده و در نهایت از غذاهای جامد استفاده کنید. در حقیقت، در عرض چند روز باید بتوانید به فعالیتهای عادی روزمرهتان برگردید.