علائم ورم معده عصبی آمار: این اعداد واقعی هستند

به این حالت، گاستریت خودایمنی گفته میشود که در آن بدن به سلولهای بافت پوششی معده حمله میکند. با این که پروبیوتیکها ورم معده را درمان نمیکنند؛ اما برخی افراد به تجربه دریافتهاند که پروبیوتیکهای موجود در ماست یا مکملها به تسکین علائم گوارشی آنها کمک میکند. درمان ناموفق دلایل زیادی دارد و نیاز به تحقیق بیشتری دارد اما احتمالا وابسته به مقاومت آنتی بیوتیک­ها می­باشد. اما در اوایل دهه ۱۹۸۰ دو پزشک استرالیایی به نام های دکتر «بری مارشال» و دکتر «جی رابین وارن» کشف کردند که چگونه این باکتری را در آزمایشگاه کشت دهند. باکتری اي به نام هلیکوباکتر پیلوری که در دهان افرادی زندگی می کند که علائم مریضی معده اي را از خود نشان نمیدهن. شاید اگر یک روز دل درد بگیرید گربه تان شما را نوازش کند و شما نیز به داخل کابینت داروهایتان سرک بکشید. مصرف عصاره شیرین بیان ۱۵ دقیقه پیش از صرف غذا با مقداری آب جوش ولرم برای تقویت معده، کاهش اسید معده و رفع دل درد و دل پیچه بسیار موثر می باشد. این نوع از درد معده معمولاً همراه با سوزش، تیر کشیدن جناغ سینه، ترش کردن، حالت تهوع و سنگینی سر دل همراه است. بنابراین همان طور که با کشف میکروب هلیکوباکترپیلوری و درمان مناسب بیماران با داروهای آنتی بیوتیک، دیگر کسی کمتر دچار عوارض کشنده ی زخم های معده و اثنی عشر می شود.

معده درد عصبی اغلب با درمانهای خانگی و همچنین تغییر سبک زندگی قابل درمان است. یک حوله را با آب درون آن خیس کرده سپس آب حوله را بگیرید. الکل میتواند پوشش معده را تحریک کرده و آن را تخریب نماید که باعث میشود معده در برابر اسیدهای گوارشی آسیبپذیرتر شود. خاصیت اسیدی این لیمو باعث تولید اسید هیدروکلریک می شود و منجر به تجزیه بهتر غذای خورده شده می شود. یکی دیگر از خاصیت عسل، ضدالتهابی بودن آن است. خوراکی های دارای خاصیت ترمیم زخم های گوارشی مانند: موز سبز، کلم ها، شنبلیله، دانه ها، انجیر، زنجبیل، شیرین بیان و چای نیز کمک کننده هستند. خوراکی های دارای اثر ضد نفخ شامل: رازیانه، شوید، بابونه، ریحان، سیر ،نعناع و مریم گلی می باشد. اجتناب از خواراکی های ناراحت کننده، از مواد غذایی اسیدی، سرخ شده و دارای ادویه کم تر استفاده نمایید. دست های خود را بطور مرتب با صابون و آب بشویید و از غذاهای کاملا پخته شده استفاده نمایید.

تعویض داروی مسکن ، درصورتیکه بطور منظم از داروهای مسکن استفاده می کنید، با پزشکتان درباره داروهای جایگزین همچون استامینوفن مشورت نمایید. میزان عفونت با این باکتری در یک کشور بر حسب سن و وضعیت اجتماعی- اقتصادی متفاوت است. «هلیکوباکتر پیلوری» بر خلاف باکتری های استرپتوکوک و استافیلوکوک که روی پوست یا در گلو قرار دارند (بدون اینکه التهابی ایجاد کنند) همیشه باعث التهاب می شود و در این مورد التهاب معده یا «گاستریت» به وجود می آید. معمولاً مشکل استفراغ در کودکان با گذشت زمان بهتر میشود و استفاده از داروهای بدون نسخه برای درمان استفراغ در کودکان توصیه نمیشود. آنتیاسیدها به عنوان تسکین فوری خوب عمل میکنند؛ اما به طور کل به عنوان درمان اصلی کاربرد ندارند. عسل برای معده هیچ گونه ضرری ندارد اما ممکن است مصرف عسل خام به ندرت باعث مسمومیت غذایی شود. به گزارش «بهداشت نیوز» اگر از ما بپرسند علت زخم معده و اثنی عشر چیست، ممکن است به عادت های غذایی مانند مصرف غذاهای ادویه دار، قهوه یا الکل اشاره کنیم. برای دریافت مشاوره آنلاین در واتساپ میتوانید از طریق شماره های زیر با مشاوران ما در تماس باشید.

گاستریت میتواند با عوارض دیگر نیز ارتباط داشته باشد، مثلا بیماری کرون، ایدز یا HIV، بیماری سلیاک، سارکوئیدوز و عفونتهای انگلی. پزشک ممکن است ترکیبی از آنتیبیوتیکها را تجویز کند، مثلا کلاریترومایسین و آموکسیسیلین یا مترونیدازول. یکی از عوارض ورم معده، زخم معده می باشد و هم چنین ممکن است خطر ابتلا به سرطان معده نیز افزایش یابد. افراد سنین بالا بیشتر در معرض ورم معده هستند، زیرا بافت پوششی معده با افزایش سن نازکتر میشود. گاستریت خودایمنی میتواند با کمبود ویتامین B12 نیز مرتبط باشد. از جمله قرنیه. اگر بدن با کمبود ویتامین A مواجه باشد، قرنیه چشم دچار مشکل شده و خشکی شدید چشم اتفاق میافتد. هرچند قبل از دادن هرگونه دمنوش با پزشک مشورت کنید. حتی از برگ های نعنا می توانید در چای هم استفاده کنید. مقداری برگ نعناع فلفلی را در یک فنجان آب جوش بریزید. غذاهایی که علائم ورم معده و در نتیجه تپش معده را تسکین می دهند و به کاهش و توقف رشد عفونت هلیکوباکترپیلوری در معده کمک می کنند شامل سیب، پیاز، سیر، چای، سبزیجات با برگ سبز، آب نارگیل، زنجبیل و سبوس گندم است. از جمله بسیاری از علائم ورم معده عصبی ، احساس مریضی است ، از جمله حالت تهوع ، استفراغ ، گاز و بسیاری از سکسکه و آروغ زدن.