نکات ظالمانه معده درد

البته بعضی از انواع آن به هنگامی رخ میدهند که سیستم ایمنی به طور نامناسبی به پوشش معده حمل میکند از جمله گاستریت آتروفیک خود ایمن. البته نباید فراموش کنید استرس و به طور کلی اختلالات روانی به خودی خود زخم معده یا التهاب روده ایجاد نمی کند، بلکه سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد که می تواند عامل تشدید کننده بیماری های گوارشی باشد. یک دفترچه گزارش غذایی را برای پیدا کردن چیزی که باعث التهاب معده می شود, نگه دارید و سعی کنید آن غذاها را از رژیم غذایی خود کم یا حذف کنید. سپس او به شما یک امتحان فیزیکی را می دهد، از جمله فشار دادن روی شکم برای بررسی تورم، حساسیت یا درد. پزشک ممکن است برای بررسی و تشخیص گاستریت، آزمایش های خون مختلفی را انجام دهد. با استفاده از آندوسکوپی، پزشک شما علائم التهاب را بررسی میکند. به کمک این دوربین پزشک التهاب را بررسی می کند و ممکن است در صورت نیاز بیوپسی(روشی که در آن یک نمونه کوچک از بافت برداشته می شود و سپس برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه فرستاده می شود.) نیز انجام دهد. حتی ممکن است پزشک نمونه هایی از پوشش دستگاه گوارش تهیه نموده و آن را در آزمایشگاه از نظر وجود علائم میکروسکوپی عفونت و باکتری های H.pylori بررسی کند.

در کنار آن، روشهای طبیعی زیادی نیز وجود دارد که شما را قادر میسازد علائم مشکلات دستگاه گوارش را تسکین دهید. داروهایی که به آنها مسدود کننده های هیستامین (H-2) نیز گفته می شود، میزان اسید آزاد شده در دستگاه گوارش را کاهش می دهند و درد گاستریت را تسکین می دهد و باعث بهبودی می شود. ترک و یا کاهش کشیدن سیگار. پزشکان بر این باورند که آسیب پذیری در برابر این باکتری می تواند ارثی باشد یا به دلیل داشتن سبک زندگی نامناسب، مانند سیگار کشیدن و رژیم غذایی ناسلم ایجاد شود. ورم معده اغلب نتیجه عفونت یا همان باکتریای است که بیشتر زخمهای معده را ایجاد میکند. در ادامه این مقاله از مدافون بیشتر با ورم معده و علائم آن آشنا خواهید شد. البته توصیه می شود تمامی این داروها را با تجویز و نسخه پزشک مصرف نمایید. اما اگر علائم و نشانه های گاستریت را برای یک هفته یا بیشتر احساس نمودید، به پزشک مراجعه کنید. قرص نعناع را مصرف کنید. در طب سنتی برای درمان معده درد در خانه، نوشیدنی جوش شیرین را تهیه و مصرف می کردند.

سایر علل کمتر شایع ممکن است به طور مشابه درمان شوند ، اما علت اصلی را درمان نکنید. عفونت های باکتریایی : یکی از شایع ترین عفونت های دنیا ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری می باشد به گونه ای که شاید به توان گفت همه افراد جهان به آن مبتلا می باشند . اگرچه عفونت با هلیکوباکتر پیلوری یکی از شایع ترین عفونت های انسانی در سراسر جهان است، اما تنها برخی از افراد مبتلا به این عفونت دچار گاستریت یا سایر اختلالات دستگاه گوارش فوقانی می شوند. همچنین سرشار از فیبر است و به گوارش کمک می کند. تا زمانی که دستگاه گوارش درمان نشود از محصولات لبنی دوری کنید. هم چنین شما می توانید برگ های نعناع تازه را بجوید یا آن ها را به سوپ, سالاد و سس اضافه کنید. برای درمان درد معده 4-5 برگ ریحان را بجوید. چند برگ نعناع بجوید. این کار را برای حداقل چند هفته انجام دهید.

همچنین می توانید چای ریحان همراه با عسل را 3 بار در روز به مدت چند هفته بنوشید. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا علائم التهاب معده را دور کنید. یک لیوان آب سیب زمینی را با کمی آب گرم رقیق کنید. میتوانید با شستن مکرر دستها با آب و صابون و خوردن غذاهایی که کاملاً پخته شدهاند، اقدامات لازم را برای محافظت از خود در برابر عفونتهایی مانند هلیکوباکتر پیلوری انجام دهید. زیرا پوشش معده با افزایش سن نازک می شود و از این رو احتمال ابتلا به عفونت هلیکوباکتر پیلوری یا اختلالات خود ایمنی در افراد مسن نسبت به افراد جوان بیشتر می شود. داروهایی مانند ایبوپروفن معده را بیشتر ناراحت میکنند. داروهایی که تولید اسید را مسدود می کنند و باعث بهبودی ورم معده می شوند. مصرف بیش از حد الکل به احتمال زیاد باعث گاستریت حاد نیز می شود. این شرایط که سندروم درد شکمی نیز نامیده میشود، در اغلب موارد قابل درمان است. استفاده منظم از مسکنهای خاص و نوشیدن بیش از حد الکل نیز میتواند در ورم معده نقش داشته باشد.