2022 است Year هلیکوباکتر پیلوری

عفونت های باکتریایی – هرچند عفونت هلیکوباکتر پیلوری در بین شایع ترین عفونت ها بین انسان ها می باشد، فقط بعضی از افراد آلوده به آن دچار گاستریت و یا سایر اختلالات معده می شوند. آنتی بادی های موجود در سرم: در صورت وجود عفونت با میکروب هلیکوباکتر پیلوری، سیستم ایمنی بدن پادتن هایی را علیه باکتری ها تولید می کند. در نظر داشته باشید همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، این بیماری میتواند خطرناک باشد و در بعضی از موارد وضعیتی وخیم به وجود آورد بنابراین حتماً برای درمان این بیماری به موقع اقدام کنید. علائم حاد ورم معده عبارت است از عدم احساس گرسنگی، استفراغ، وجود خون در استفراغ و یا مدفوع، سوزش معده، احساس درد، کم خونی و کاهش سطح گلبول های قرمز و هموگلوبین همگی می تواند نشان دهنده مشکل در معده فرد باشد. کاهش استرس و خوردن غذاهای آرام بخش معده می تواند کمک کند که روده شما به شرایط طبیعی خودش برگردد. با گذشت چندین سال، این میکروب ها باعث ایجاد زخم در معده یا قسمت بالایی روده کوچک میشوند و در نهایت ممکن است سرطان روده و معده را ایجاد کنند.

پزشکان معتقداند حساسیت در برابر باکتری ها ممکن است در نتیجه عوامل ارثی بوده و یا سبک زندگی همچون سیگار کشیدن و استرس بالا باعث ابتلا به این مشکل شود. اب کرنبری به نظر می رسد که از اتصال باکتری ها به معده جلوگیری یا آن ها را مهار می کند؛ یک مطالعه 250 میلی لیتر آب کرنبری را هر روز توصیه می کند و این مطالعه فقط 14 % موفقیت بعد از 90 روز را داشت، بنابراین احتمالاً بهتر است سایر رویکردها را نیز در بر داشته باشیم. اطمینان حاصل کنید که نسخه آنتی بیوتیک کامل، معمولا برای هفت تا ۱۴ روز است. در پایان این موضوع را متذکر می شویم که، از آن جایی که سرطان معده دیر تشخیص داده می شود، توصیه می شود در صورت مشاهده علائم گفته شده حتما به پزشک مراجعه کنید. برخلاف آنکه شیرینیهای طبیعی مانند عسل برای معده مفید هستند، شیرینیهای صنعتی در صورت استفاده زیاد به معده آسیب میزنند. شیرهایی مانند شیرسویا، شیرنارگیل و شیربادام بهدلیل فنی تهیه آنها بدون لاکتوز هستند.

ممکن است پزشک توصیه کند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAID ها) مانند ایبوپروفن (Advil، Motrin، Nuprin) را با غذا یا آنتی اسیدها مصرف کنید. ورم معده ممکن است در نتیجه مصرف الکل، استفراغ مزمن، استرس و یا مصرف داروهای خاص همچون آسپرین و یا سایر داروهای ضدالتهاب رخ دهد. به طور مثال داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی ( NSAID ) نیز می توانند به مخاط معده آسیب برسانند. ممکن است مجبور شوید به بدن خود نحوه دفع مدفوع به طور معمول را آموزش دهید. ریحان حاوی موادی است که ممکن است باعث کاهش گاز، افزایش اشتها، تسکین گرفتگی و بهبود کلی هضم غذا شود. • حبوبات را 1 تا 2 ساعت قبل از مصرف بخیسانید، تا اثر نفخ زایی آنها کاهش یابد. جراحی قبلی روی معده: سرطان معده در افرادیکه بخشی از معده آنها به دلیل بیماریهای غیر سرطان نظیر زخم معده برداشته شده باشد بیشتر است. ممکن است پزشک دلیل خوبی برای تجویز آسپرین، آهن، پتاسیم یا برخی داروهای دیگر که باعث ورم معده می شود، داشته باشد.

کافیست برخی از داروها و درمانهای خانگی را امتحان کنید تا در کمترین زمان ممکن، از شر احساس درد در ناحیه معده و شکم راحت شوید. • افزایش دریافت فیبر تا میزان های توصیه شده، به طبیعی کردن عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند؛ اما دریافت مقادیر بالای سبوس گندم در بلند مدت توصیه نمی شود، زیرا ممکن است در برخی از بیماران علایم را تشدید کند. این مواد ممکن است به کاهش میزان اسید تولید شده در معده کمک کنند. دارچین حاوی چندین آنتی اکسیدان بوده و ممکن است به هضم غذا کمک کرده و خطر تحریک و آسیب در دستگاه گوارش را کاهش دهد. موزهای سفت و سبز ممکن است یبوست را تشدید کنند. انجیر حاوی موادی است که میتوانند به رفع یبوست و بهبود عملکرد صحیح رودهها کمک کنند. زنجبیل حاوی مواد شیمیایی به نام gingerols و shogaols است که میتوانند به بهبود انقباضات معده، کمک کنند. زیرا زمانی که افراد به این دو عارضه نشیمنگاهی مبتلا می شوند، به دلیل درد و سوزش از رفتن به دستشویی خودداری می کنند. علائم معده درد عصبی می تواند همراه یک سری حس عصبانیت، اضطراب ، ترس و استرس بیش از حد که بدون دلیل رخ داده اند، باشد.